**AKAN DATANG 2018!! : DRAMA TI AMO SWEETHEART 100 HARI! LAKONAN ZUL ARIFFIN DAN NEELOFA**
&
**KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU LAKONAN ALIF SATAR DAN NANA**

Wednesday 16 July 2014

Kimchi Untuk Dia [Bab 7]

Bab 7


Ini muzium kereta mewah ke basement? Terpukau aku jadinya. Mataku melilau ke arah kawasan sekitar. Ruang basement yang luas ini benar-benar menempatkan pelbagai jenis kereta mewah.  Agak-agaknya, berapa yang mereka bayar untuk tinggal di tempat yang super mewah macam ni?

"Bella!"

Sapaan Kak Long benar-benar mengganggu kosentrasiku. Serta-merta aku mengekori langkahnya menuju ke arah belakang kereta. Aku hanya melihat sahaja jemari runcing Kak Long membuka bonet kereta Honda City putih miliknya.

"Kita tengokkan apa yang patut, lepas tu kita pergi makan kejap. Then Kak Long terus drop Bella balik rumah." Ujar Kak Long. Aku terus menganggukkan kepala. Memang perutku dah mula lapar ni.

"Mei Lian ada bawak dua orang tukang cuci. Dorang yang buat kerja. Kita tengokkan aje." Panjang lebar Kak Long membebel dan kepala kuanggukkan lagi.

"Owh.." Itu aje yang keluar dari bibir.

Memang susah nak fokus kalau benda lain ada dalam kepala. Sekeping sampul bersaiz A4 berwarna coklat dikeluarkan Kak Long dari bonet tersebut. Baru sahaja Kak Long ingin menutup pintu bonet, terus sahaja aku bersuara.

"Nanti nanti nanti!" Automatik tanganku berada pada pintu bonet. Kak Long buat muka pelik.

"Why?" Berkerut wajahnya. Sah Kak Long lupa terus tentang kobis-kobis yang bergolek dalam plastik TESCO tu.

"Kak Long rasa lama tak nanti kita kat atas tu?" Soalku.

"Hmm..tu yang tak pasti lagi tu sebab kita tak tahu keadaan dalam rumah tu sekarang. Macam tongkang pecah ke..atau macam lori sampah terbalik ke.." Eh main-main pula. Ada ketawa di hujung ayatnya. Muka lucu Kak Long membuatkan aku juga turut tersenyum.

"Kondo boss Kak Long ni fully furnished ye?" Soalku untuk kepastian.

"Yeah..why?" Shawl di kepalanya dibetulkan.

"Senanglah kalau macam tu."

Dengan selamba aku mencapai satu plastik TESCO berisi kobis yang terdampar di dalam bonet. Ada 2 plastik lagi berisi sayur yang sama perlu kukeluarkan sebentar lagi.

"Eh..eh..kenapa Bella usung keluar plastik kobis tu?"

 Aku tak salahkan Kak Long yang tak sensitif tentang kobis-kobis ni kerana aku tahu dia juga sedang kusut memikirkan keadaan di dalam unit kondo yang akan diduduki oleh bosnya.

"Kita kena pinjam peti sejuk bos Kak Long. Kalau tak, layu nanti kobis-kobis ni. " Ujarku cuba memahamkan Kak Long.

"Owh..ingatkan apa tadi. Kalau nak pinjam peti sejuk tu, takde hallah! Apa pulak tak bolehnya. Nak balik nanti kite bawak balik sekali la.."

"Bella bawak satu plastik tu aje dan tolong pegangkan sampul ni untuk Kak Long. Ada pass masuk, kunci dan macam-macam lagi dalam ni. Lagi dua plastik tu biar Kak Long aje yang bawak kejap lagi."

"Okay!" Sampul di tangan Kak Long kucapai seraya berkata begitu. Kak Long kulihat tekun meneliti beberapa keping sampul surat di tangannya.

"Erm..takpe kan kita pinjam peti sejuk dia kejap?"  Entah kenapa rasa tak sedap hati pulak. Resah dan gelisah menyelubungi jiwa saat ini.

"Takpe. He is not here. Malam nanti baru sampai." Jawab Kak Long tanpa memandang ke arahku. Sibuk benar lagaknya tu.

 Ala Bella..pinjam peti sejuk je pun. Bukannya nak pinjam katil ke apa! Aku cuba menyedapkan hati.

"Okay!" Terus sahaja aku menjungkitkan bahu. Anggaplah masalah telah selesai.

Aku melarikan pandangan ke kawasan sekitar. Memang aku tidak berminat dengan kereta mewah. Bagiku, asalkan kereta tu boleh bergerak dan bawa aku sampai ke destinasi, aku dah lebih dari bersyukur! Tapiii, ini kali, lain pulak jadinya. Mataku melekat pada sebuah kereta Lamborghini berwarna kuning. Sengihan muncul di bibir untuk seketika. Aku menjeling ke arah Kak Long yang sibuk mencari sesuatu di dalam bonet kereta. Ah, Kak Long lambat lagi tu. Entah apa yang dicarinya aku pun tidak tahu. Kak Long yang kalut kutinggalkan di situ. Mataku memerhati ruang basement yang sunyi ini.

Line clear! Bersama beg plastik TESCO yang kemas tergenggam di tangan kiri, terus sahaja aku melangkah ke arah kereta tersebut. Sampul di tangan kanan kumasukkan ke dalam beg plastik TESCO untuk seketika dan aku mengeluarkan telefon bimbit dari dalam poket seluar. Telefon bimbit kuangkat tinggi di hadapan wajah. Jom kita selfie dulu dengan Lamborghini  ni sekeping!

Mata yang sedang memerhati gambar yang baru aku ambil pada skrin telefon bimbit terus kupejam rapat apabila terdengar suara orang berdehem.

Alamak, pemilik kereta ni datang ke? Kalut! Kalut! Dengan pantas aku mencampakkan telefon bimbit ke dalam plastik berisi kobis.

"You have such a good taste, beautiful lady."

Cemas jadinya apabila mendengar suara itu. Dengan perasaan cemas, aku menoleh ke belakang. Kelihatan seorang lelaki sedang tersenyum memerhatiku. Kacak.

"Urm..I'm sorry." Gumamku dengan perlahan. Lelaki itu masih tersenyum manis. Dengan perlahan dia melangkah ke arahku. Badan disandarkan pada dinding kereta miliknya yang bersih berkilat.

"Kenapa minta maaf? You committed no crime." Sebelah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar. Anak matanya kini menjelajah ke serata wajahku membuatkan aku melarikan pandangan ke arah Kak Long.

Alamak! Kak Long tengah tengok aku lah! Okay, aku tak selesa.

"I have to go." Ujarku. Aku mengundurkan langkah setapak ke belakang. Baru sahaja ingin berpaling pergi, lelaki itu bersuara lagi.

"Are you staying here?" Soalnya.

"No.." Balasku pendek sambil menggelengkan kepala.

"Visiting friends?"

Belum sempat aku menjawab, dia bertanya lagi.

"Or family perhaps?"

 Peramah pula mamat ni. Tak macam lelaki korea atas kapal terbang haritu. Dahi kukerutkan sedikit. Isk kenapa dengan otak aku ni? Tiba-tiba pula fikir benda yang tak sepatutnya aku fikir.

"Nope nope!"  Aku menggeleng lagi. Baru sahaja ingin membuka mulut, Kak Long tiba-tiba datang bersama dua plastik berisi kobis di tangan.

Wah..gagah betul Kak Long! Dua plastik dijinjingnya dengan sebelah tangan sahaja dan tangan kanannya kini melingkar di bahuku. Lelaki itu kulihat melarikan anak mata ke arah Kak Long pula. Senyuman manis dilemparkan membuatkan Kak Long mengerutkan wajahnya.

"Who is this guy?" Dia berbisik di telingaku. Pertanyaan Kak Long tidak kujawab. Terus sahaja aku bersuara.

"I have to go. Bye."

Tanpa mendengar jawapan darinya, kami berdua mengatur langkah menuju ke arah lif yang terletak di bahagian kanan kami.

"Siapa tu Bella?"

Sekali lagi Kak Long menyoal.

"Entah! Tiba-tiba aje dia ada kat situ." Ujarku selamba. Kak Long juga tidak banyak tanya.
Sibuk betul dengan telefon bimbitnya.

"Sampul tadi mana?"

Terus sahaja aku mengeluarkan sampul dari dalam beg plastik berisi kobis ini dan kuberikan kepada Kak Long.Kak Long kulihat mengeluarkan sekeping kad berwarna putih dari dalam sampul tersebut sebelum melangkah masuk ke dalam lif. Aku hanya mengikut sahaja jejak langkahnya saat ini.

***

Mahligai ke apa ni?

Mataku berlari ke segenap kawasan dalam unit kondominium ini. Luasnya! Ruang tamu sahaja sudah berganda-ganda besarnya daripada ruang tamu rumah teres dua tingkat  yang Kak Long sewa sekarang. Nampak sangat mewah dan teratur. Benarlah Kak Long dah tersalah teka. Apa tadi? Lori sampah terbalik? Tongkang pecah?

Riuh suara Kak Long dan Mei Lian tidak lagi kuhiraukan. Lupa seketika yang aku berada bersama mereka dan dua orang tukang cuci. Tangan kanan mengusap dinding sofa yang kelihatan sangat empuk di sebelah kiriku. Bersih dan tidak berhabuk. Apa yang hendak dibersihkan lagi? Tertanya-tanya sendirian aku jadinya. Nyatalah  tempat ini terlalu sempurna di mataku saat ini.

Kata Kak Long, ini adalah antara kondominium mewah yang paling mahal di Malaysia. Sekarang, apabila aku menjejakkan kaki ke sini, barulah aku setuju benar dengan fakta itu. Patutlah kawalan untuk masuk ke sini pun sangat ketat tadi. Kami bernasib baik kerana mempunyai pass dan kunci. Jika tidak, pasti penat menjawab pertanyaan pengawal keselamatan yang bertugas di pintu masuk tadi.

Tidak kupedulikan lagi suara Kak Long dan Mei Lian yang sedang memberikan arahan kepada dua orang tukang cuci itu. Bagai dipukau, kakiku terus melangkah menjelajah sekitar kawasan ruang tamu ini. Aku mendongakkan kepala ke atas. Anak mata melekat pada chandalier kristal yang moden rekaannya, tergantung kemas di atas siling. Kemudian, pandangan mata jatuh pada susun atur kawasan ruang tamu ini. Tanpa sedar, kaki yang melangkah  kini berada rapat pada dinding kaca. Pandangan kuhalakan ke arah balkoni di luar. Setiap unit kondominium mempunyai kolam renang di balkoni. Niat untuk menjelajah ruang balkoni terbantut apabila Kak Long menjerit namaku.





"Bella.."

"Ye Kak Long!"

Terus sahaja aku menoleh ke kawasan sekeliling. Aik! Mana perginya semua orang? 360 darjah aku memusingkan kepala. Nampaknya mereka sibuk dengan tugasan masing-masing. Kakiku melangkah ke sebelah kanan, ke arah suara Kak Long bergema tadi. Mata pula tidak habis-habis memerhati ruang dalam unit kondominium ini yang sangat mempesonakan. Bukan jakun, tetapi terpesona. Aku pernah menjejakkan kaki ke kondominium mewah rakan-rakanku di Malaysia dan juga di Seoul tetapi tempat ini berkali ganda mewahnya. Mewah sedikit daripada kondominium teman sekampusku yang kaya raya, yang letaknya di Gangnam, Seoul. Jejak kaki membawa aku ke dapur rupanya.




Kalaulah aku dapat dapur macam ni, mesti cukup setahun aku boleh bergelar chef gara-gara rajin memasak. Mataku bergerak dari lantai yang berkilauan ke arah kabinet dinding dan kemudiannya mendarat pada wajah Kak Long. Pintu peti sejuk dibuka oleh Kak Long dengan selamba. Aku pula yang cuak.

"Bella,  ketiga-tiga plastik berisi kobis panjang tu Kak Long letak kat sini tau."  Selamba sahaja dia bersuara sambil menundingkan jari ke arah plastik-plastik TESCO yang terletak kemas di dalam peti sejuk. Sumpah aku tak sedap hati! Kenapa gelisah sangat ni?

"Em..Bella rasa tak perlu kut letak dalam peti sejuk. Bella bawak kobis-kobis ni balik sekarang, okay?"

Bersungguh-sungguh aku berkata begitu namun Kak Long terus sahaja menggelengkan kepalanya. Pintu peti sejuk ditutup rapat.

"Bella..kawasan ni susah dapat teksi. Janganlah buat Kak Long risau. Kejap lagi Kak Long hantar Bella balik." Pujuk Kak Long.

 Apa lagi nak dikata? Aku meraupkan wajah berulang kali. Kenapa gelisah benar hatiku ni?

"Salina.."

Kami sama-sama menoleh ke kanan.  Kelihatan seorang perempuan berbangsa cina yang bergaya sedang tersenyum mesra kepadaku.

"Yes Mei Lian.." Suara Kak Long bergema di ruangan ini.

"Ini adik you ke?" Soalan Mei Lian Kak Long jawab dengan anggukan. Pantas aku menghulurkan tangan untuk berjabat tangan dengannya.

"Haa yes..yes! Tak sempat nak kenalkan tadi." Terus sahaja Kak Long merangkul bahuku.

"She is Bella. 22 years old. Enginering student in Seoul." Amboi, formalnya Kak Long! Ketawa kecil aku jadinya.

"Waa..sudahlah cantik, bijak pulak tu. Beauty with brain! Pandai masak kimchi pulak lagi! "

Aku hanya mampu tersenyum kelat sahaja. Pandai masak kimchi? Potong stim betullah! Tak sempat nak kembang dengan pujian amoi ini di awal-awal ayatnya. Haaa ni mesti Kak Long buat cerita ni. Geramnya aku! Harap-harap menjadilah kimchi tu nanti. Amin. Sempat lagi aku berdoa di dalam hati.

"Mei Lian..confirm ke boss sampai malam ni?" Kak Long kulihat cuba untuk dapatkan kepastian sekali lagi.

"Yes la..I already confirmed with Mr. Tan. He said Mr. Danial Lee will arrive tonight." Ujar Mei Lian. Kak Long kulihat mengangukkan kepalanya.

"Jangan risau, rumah ni sudah bersih. Sekejap sahaje, sudah siap cuci." Amoi ini cuba meyakinkan Kak Long di dalam bahasa melayunya yang sedikit pelat.

"Miss Salina.."

Mata kami bertiga kini tertumpu pada seorang perempuan  berumur di dalam lingkungan 30-an. Ada tuala tersangkut di bahunya.

"Yes.."

"Ada orang datang!" Ujar tukang cuci itu.

Mei Lian dan Kak Long berpandangan sesama sendiri. Kelam-kabut mereka melangkah ke ruang tamu. Serentak dengan itu juga aku jadi tidak keruan. Entah kenapa ada resah bertandang di hati. Ada gelisah membaluti diri. Erghhh tak sukanya perasaaan ni. Dengan perlahan-lahan aku melangkah ke ruang tamu.

"Oh Man, you have to be really carefull with this.  'Fragile items'. It's already written here. Can't you read?"

Walaupun nada suara itu hanya mendatar namun mampu untuk membuatkan aku gerun. Macam pernah kudengar sahaja suara itu.

Astaghfirullahalazim! Bos Kak Long dah sampai ke?

Langkah kaki kuhentikan dan aku bersembunyi di sebalik dinding. Dapat kulihat dari sini sorang lelaki bertubuh tinggi sedang mengarahkan kepada empat orang lelaki untuk membawa masuk kotak-kotak besar ke dalam rumah. Sebelah tangannya memegang telefon bimbit dan sebelah tangan lagi meraupkan rambut ke belakang. Susuk tubuhnya dibaluti oleh kemeja yang lengannya disinsing kemas sehingga ke paras siku. Kak Long dan Mei Lian kulihat menolong lelaki-lelaki itu menyusun kotak-kotak yang dibawa masuk ke dalam kondominium ini. Mulut mereka yang tadinya riuh bersembang kini terkunci rapat.

Mataku beralih kepada lelaki tersebut semula. Kenapa lelaki ini seperti terlalu familiar? Lelaki di bawah tadi ke? Aku cuba untuk mengingati wajah lelaki tadi.

Bukan..bukan! Kepala kugelengkan ke kiri dan ke kanan.

Relax Bella..relax!

Kau bukan buat salah pun. Setakat tumpang kobis dalam peti sejuknya sahaja. Lagipun kobis-kobis tu juga yang bakal masuk dalam perutnya nanti. Apa ada hal? Aku cuba menenangkan diri.

Tapi,  jantung yang telah pun reda degupannya kini seperti mahu tercabut apabila lelaki itu menangggalkan kaca mata hitam dan berpaling ke mari. Nasib baik dia tidak nampak aku! Benarkah itu dia? Mata aku salah tengok ke tadi?

Jemariku terus sahaja menenyeh kawasan mata. Kelopak mata kubuka seluas-luasnya. Sekali lagi aku menjengukkan kepala dan serentak dengan itu juga jantungku buat hal lagi. Kali ini lebih teruk dari tadi.

Ya Allah! Kkangpae? Lelaki korea yang gangster lagi kerek dalam flight tempohari!! Astaghfirullahalazim. Cemasnya aku ketika ini sehingga tak dapat bernafas dengan baik. Janganlah aku pengsan kat sini pulak!

Nafas kutarik dalam-dalam namun degupan jantung semakin laju rentaknya. Nasib baik bijik mata tak jatuh ke lantai. Aku mula bersandar pada dinding. Sabar Bella! Sabar. Sekarang kau hanya perlu cari jalan keluar sahaja.

Ya Allah, aku tak dapat berfikir dengan waras dah ni. Kedua-dua tangan kudepangkan pada dinding. Aku menjenguk sedikit dan kulihat dia sedang bergerak ke mari. Kelam kabut aku berlari masuk ke dalam salah sebuah bilik. Liar anak mataku mencari lokasi bilik air di dalam bilik yang sangat luas  ini. Mata tertancap pada pintu di sebelah kanan bilik. Kelam-kabut aku bergerak ke situ. Bagai lipas kudung aku melangkah masuk ke dalam. Bilik air pun dah macam bilik tidur. Mataku menjelajah ke seluruh kawasan sekitar. Tab mandi yang luas tersedia betul-betul di sebelah kiriku. Cantiknya..!



Penghayatanku terhenti apabila terdengar suara lelaki di luar sana. Telinga kulekapkan betul-betul pada dinding pintu.

"Again, please be carefull with my stuffs. For this room, just leave the box here and lock the door."
Tegas bunyi suara  yang kudengar sayup-sayup itu.

"Yes sir." Kedengaran suara seorang lelaki bergema. Nadanya tu bagai prebet tentera yang menerima arahan dari jeneralnya pula.

"I'll be back in 4 hours time and I really hope everything will be ready by then." Tegas lelaki itu lagi. Sempat lagi aku mencebikkan bibir saat ini. Poyo!

"Okay sir." Sekali lagi lelaki itu menjawab.

Apa tadi? Lock the door? Dia suruh lelaki itu kunci pintu bilik ni? Ah, mampus aku!

Aku mulalah melangkah tak tentu arah dalam bilik air yang mewah ini. Ke kiri ke kanan. Dengan perlahan-lahan aku membuka pintu. Liar mataku merewang. Hanya ada seorang lelaki sahaja di sini bersama beberapa buah kotak di atas lantai. Buntang mata lelaki yang berumur sekitar 20-an ini memandang ke arahku. Bagai nampak pontianak! Terus sahaja aku meletakkan jari telunjuk di bibir.

"Shhh..shhh! Saya adik Kak Salina, pekerja kat luar tu." Beritahuku dengan bersungguh-sungguh.

"Kenapa cik ada dalam bilik ni?" Soalnya sedikit terkejut.

"Saya pinjam bilik air tadi."

Tak tahu apa lagi jawapan nak kuberikan. Takkan nak jawab, 'saya lari dari lelaki poyo tu' pulak!

"Cik, baik cik keluar. Kalau bos nampak cik kat sini, memang masalah besarlah."

"Bos dah keluar ke?"

"Yes. Baik cik keluar sekarang. Saya nak kunci pintu bilik ni." Ada riak kurang senang pada wajah lelaki ini.
Terus sahaja aku menganggukkan kepala.

"O..okay!" Serentak dengan itu juga aku berlari keluar ke ruang tamu yang kini dipenuhi dengan kotak-kotak berisi barangan lelaki itu. . Dah macam orang gila lagaknya aku ni. Kak Long dan Mei Lian terpinga-pinga melihat gelagatku.

"Kak Long! Bella balik dulu." Terus sahaja aku berkata begitu. Mata pula kuliarkan ke seluruh kawasan ruang tamu ini. Lega sikit rasa hati. Lelaki itu nampaknya sudah pergi.

"Ya Allah Bella..pergi mana tadi? Setengah mati Kak Long risaukan Bella tau!"  Bebel Kak Long. Tangannya kulihat menggaru kepala. Habis senget benget shawl satin yang dipakainya.

"Rugi tau you tak ade tadi. Kalau tidak, dapat tengok big boss kami. Handsome kan Salina?" Aku memicit dahi mendengar kata-kata amoi ini. Kak Long pula terus mengangukkan kepalanya. Eloklah tu. Mei Lian dan Kak Long 2 x5 sahaja perangainya!

"Seriously! He's gonna be the most wanted bachelor in Malaysia.  Right Mei Lian?" Berkelip-kelip mata Kak Long ketika berkata begitu.

Boleh berdarah telinga aku dengar mereka memuji si gansgter tu! Mei Lian yang kelihatan mahu menyampuk tidak jadi berbuat demikian apabila kedua-dua belah tangan kuangkat tinggi.

"Okay enough! I wanna go back now." Ujarku dengan bersungguh-sungguh.

"Jom Kak Long hantarkan." Kak Long yang tadinya duduk di atas sofa kini bangun berdiri. Belum sempat aku bersuara, Mei Lian pula menyampuk.

"Tak ape..you pergila hantar dia. I kan ade di sini." Ujar Mei Lian sambil tersenyum senang.

"Tak payah..tak payah!" Aku menggelengkan kepala.

Aku hanya mahu berlari keluar sahaja dari tempat ini sekarang. Semakin pelik wajah Kak Long memandang ke arahku. Aku pula terus melangkah menuju ke pintu utama. Sempat lagi aku menoleh ke belakang.

"Jumpa kat rumah nanti. Kak Long jangan risau! Malaysia ni kan negara Bella." Sempat aku mengenyitkan mata kepada Kak Long yang kulihat hanya mampu menggeleng sahaja.

 Langkah kaki yang baru sahaja menjejak kawasan luar unit kondomonium ini terhenti apabila ternampak kelibat lelaki itu. Dia yang sedang sibuk benar bercakap melalui telefon bimbit kini sedang melangkah ke mari.

Ya Allah! Tak berambus lagi ke mamat ni?

Terus sahaja aku berlari semula masuk ke dalam. Kak Long dan Mei Lian yang sedang berbincang sesuatu dengan dua orang tukang cuci kini terpinga-pinga sekali lagi memerhati gelagatku.

"Shhhh!" Aku melekatkan jari telunjuk di bibir. 8 bijik mata kini sedang memandang ke arahku dengan pelik.

 Mata pula liar memerhati kawasan ruang tamu ini. Ya ampun! Kat mana aku nak sembunyi? Aku tak mahu terserempak dengan mamat tu. Lagi-lagi kalau dia tahu aku adik Kak Long. Sudahlah dia benci gila dengan aku. Aku tak mahu semua itu berlaku. Aku tak mahu Kak Long mendapat susah nanti.

"Bella, what's wrong with you today?"

Pertanyaan Kak Long tidak kujawab. Aku terus sahaja memecut keluar ke balkoni.





Baru seminit di sini, sudah dapat kudengar dengan jelas suara lelaki korea itu bersembang dengan beberapa orang lelaki. Diam-diam aku berdiri di sebalik dinding. Jantung kini berdetak dengan sangat kencang bersama rasa gelisah dan resah yang menyelubungi hati. Kepala kujengukkan sedikit dan aku mula mencari-cari kelibat lelaki itu. Mata berada di ruang tamu manakala kaki pula melangkah ke kanan sedikit demi sedikit. Dia dah berambus agaknya!

Kaki terus melangkah dan entah di mana silapnya, aku tergelincir. Tidak dapat ditahan lagi, aku terus menjerit.

"Kak Longggggggg!!!" Cepat-cepat aku mengimbangkan badan tetapi tidak juga berjaya dan akhirnya aku terjatuh di dalam kolam renang.

Dush!!

Basah kuyup aku jadinya. Kakiku cuba mencari lantai tetapi gagal. Dalamnya Ya Allah!! Sedaya upaya aku melonjakkan kaki ke permukaan kolam saat ini.Kepala kudongakkan setinggi mungkin supaya aku dapat meminta bantuan.

"Tolonnnnggggggg!" Jeritku sehabis daya.

Sempat aku melonjak ke permukaan beberapa kali sahaja sebelum tenggelam, samar-samar aku ternampak ada orang terjun ke dalam kolam renang ini. Tidak tahu ini ilusi atau realiti.

Menggelupur aku di dalam kolam renang saat ini. Berderu-deru air masuk ke dalam mulut. Mata juga tidak dapat kubuka dengan baik. Terkapai-kapai tanganku. Ruang hidung terasa sangat sempit dan pedih untuk bernafas. Dengan sedaya upaya aku cuba untuk naik ke permukaan air tetapi tidak berjaya. Ya Allah, inikah pengakhirannya hidup aku?

Kurang seminit berada di dalam keadaan ini, tiba-tiba sahaja seperti ada benda yang menolak aku ke atas. Aku cuba membukakan mata dengan seluas-luasnya saat ini. Ada tangan yang merangkul badanku. Entah bila aku  memeluk kemas orang yang menyelamatkanku ini, tidak pula kutahu. Yang pasti, perasaan takut dan cemas masih menyelubungi diri.

Bersama rasa syukur aku melarikan anak mata pada tangan yang merangkul badanku dengan nafas yang tercungap-cungap. Dada dan hidung masih terasa sempit saat ini. Nasib baik aku cepat diselamatkan. Anak mata kularikan pada kolar kemeja  orang yang menyelamatkan aku ini.  Seorang lelaki? Mulalah aku tidak sedap hati.

Ada kerutan di dahi apabila bau wangian menusuk  ke dalam hidung. Very familiar. Terus sahaja aku mendongakkan kepala. Tersentak aku jadinya apabila anak mataku bertemu dengan anak mata si dia. Kami sama-sama tergamam apabila mata kami bersatu.  Dia juga turut sama terdiam. Rentak jantung semakin laju. Kening kanannya kulihat terjungkit ke atas bersama wajah yang sangat terkejut.

Wajah lelaki ini terus berubah riak dengan sekelip mata Tajam pandangan yang diberikan padaku saat ini membuatkan kepala terasa semakin berat.

 "You?!"

Bisiknya dengan kasar saat ini. Janganlah dia humban aku semula dalam air. Tolonglah Ya Allah..




"Bella!"

 Sayup-sayup aku terdengar suara Kak Long namun aku hanya kaku sahaja. Terasa lemas dengan degupan jantung yang semakin menggila.

***








87 comments:

  1. Hehehe ha nak elak sgt kan dah kantoi...sgt best

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha harini Bella kantoi! Tq so much sudi baca dan komen :)

      Delete
  2. Replies
    1. pinjam lee dong wook utk jadi daniel lee kejap hhehe

      Delete
    2. suka sangat kat dong wook. sesuai jadi daniel hihi

      Delete
  3. Arggghhhh .. Dong wook ,, I love you ! #eh :D haha.

    -athirah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much athirah sebab sudi baca :) dongwook ckp love u too :p haha

      Delete
  4. Nak larikan diri terjumpa juga Bella dan samseng tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampaknya dorang terjumpa jugak di bab 7 hihi :D tq sudi baca ye

      Delete
  5. mata bertentang hati pun mula.... bella la kena sambung sbb dia jer yg tahu hati tu rasa apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay nanti bella sambung xD hehe tq sudi baca dan komen :)

      Delete
  6. Replies
    1. yes..dong wook bayangan utk watak Daniel Lee dlm cite ni :)

      Delete
  7. I can't ! This is just too cute !!! *hyperventilating* hahahah I'm actually imagining Bom as Bella, BoDong shipper here ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh BoDong! xD Bom as Bella would be cute too :) thank u so much for reading. KUD 8 will be here tomorrow, in syaa Allah :)

      Delete
  8. Ouch camane lah konflik dia. uish daebakkk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. in syaa Allah, konflik mmg akan ada dlm bab2 seterusnya..tq so much anis sebab sudi baca :)

      Delete
  9. oh my god x keruan jadinya nak tau crita seterusnya plz

    ReplyDelete
  10. Akhir nya berjumpa juga mereka.... Suka sgt ngan scene depa jumpa ni... Dramatik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank u so much sudi baca dan berikan komen :) in syaa Allah esok suri post bab 8 ye :)

      Delete
  11. youuu...??
    hihih...x sabaq nih...
    next lagi...:P

    ReplyDelete
  12. Teruja nk baca ☺

    ReplyDelete
  13. Terbayang karekter dong wook dlm drama hotel king,cam karekter daniel lee. Suka sgttttttt.....xsabar tggu esok.

    ReplyDelete
  14. Nnt mesti dorg falling in love kan kak suri.. He he he
    Encik Faris apa cerita plak kak suri ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha xD encik faris akan muncul nanti..:) tq sudi baca dan komen :)

      Delete
    2. My pleasure kak suri ..
      Semua novel akak saya baca ..
      Super duper best 👍👍👍👍

      Delete
  15. Daebak... tak sabar nak tunggu esok.

    ReplyDelete
  16. best...
    tak sabar tunggu bab seterusnya....
    tq suri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much juga sebab sudi baca :) esok suri post bab 8 ye :)

      Delete
  17. Omo..dong wook
    Terbaiklahh k.suri

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha dong wook untuk watak Danial Lee dalam cite ni:) tq sudi baca dan komen :)

      Delete
  18. Suri cte best giler..tak sabar nak tunggu dibukukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much..bab 8 dah ade kat sini..selamat membaca :)

      Delete
  19. best k.suri entry pertemuan kali kedua ni. bella lari2 cam tikus je lagaknya takut terserempak dgn kkangpae hehe... nk taw juga ap terjadi dgn watak lelaki yg tegur bella kt kereta lambor tu. sekadar mati di situ atau akn ad lagi next entry.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much Biru Laut sebab sudi mengikuti KUD :) Haha..betul2 mcm tikus xD wataknya akan ada nanti :)

      Delete
  20. Replies
    1. tq so much..bab 8 dah ade kat sini..selamat membaca :)

      Delete
  21. Dong Wook memang sesuai jadi hero bayangan dalam novel...Love it Suri...cecepat pos yaaa...Tak pernah miss baca citer Kimchi ni..^_^V

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much :) bab 8 dah ade kat sini..selamat membaca ye :)

      Delete
  22. lawak la bella..nk mnyorok pnye psal,kn dh t'jtuh dlm swming pool..last2, gangster tu gk y slmtkn dia..hahahaa
    mmg x leh nk lari le..

    td ms smpan kobis dlm peti ais tu, cm ada rs2 kobis tu akn t'lpa nk bw blik skli je..

    hurmmmm... sape lak la mamat lambo kuning tu ek? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much Nur9979 sebab sudi mengikuti cite ni :) hahaaa bukan sahaja kobis yang tertinggal dlm peti sejuk tu tapiii..kene baca bab 8 utk mengetahui jawapannya heheee :) mamat lamborghini kuning tu akan ade lagi dalam entry2 setrusnye

      Delete
  23. hahaha...
    tqvm kak suri...
    habis lah bella...jeng...jeng...jeng

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much..bab 8 dah ade kat sini..selamat membaca :)

      Delete
  24. wahhhh deabakkk...
    nak lagi kak suri...
    hari2, kite bukak blog akak sebab nak baca nest entry.

    ngeh3... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much sudi baca :) bab 8 dah ade tau..selamat membaca :)

      Delete
    2. dah bace kak...
      heheee excited...

      tengkiu kakak sayang... =)

      Delete
  25. Terbaik
    Tak sabar tunggu bab seterusnya.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sudi baca dan komen :) bab 8 dah ade :) selamat membaca :)

      Delete
  26. Bestnya...pagi2 dah buat saya senyum panjang :)
    Cepat sambung yer kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much sebab sudi baca ye :) bab 8 dah ade..selamat membaca :)

      Delete
  27. danial lee..saranghea..
    cerita Bella ni buatkan saya teringat pengalaman hamper lemas time diving kt Tioman last month...fobia!
    btw, tak sabar nak tunggu next entry..
    *thumbs up Kak Suri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke? sorry to hear that..:( Alhamdulillah Ezza selamat..tq sudi baca ye..bab 8 dah ade kat blog ni :)

      Delete
  28. bila versi cetakan nak diterbitkan... tak sabar ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. in syaa Allah selewat2nya pesta buku tahun depan :) paling awal december nanti :)

      Delete
  29. bila versi cetakan nak diterbitkan... tak sabar ni

    ReplyDelete
  30. love this novel..=)...xsbr nk bca next chapter...(^_^)..mmg terbaik kak suri..sentiasa kuarkan citer yg best2..<3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq miera sebab sudi mengikuti KUD :) bab 8 dah ade kat blog ni..selamat membaca :)

      Delete
  31. Besttttt sgt... haha... Akhirnya Bella terkantoi jgk.... salute to Suri Ryana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank u so much Nanie sebab sudi baca dan komen :) bab 8 dah ade kat blog ni :)

      Delete
  32. hhm..bella2...last2 mamat tu jugak yg jd hero selamatkan.... ;)

    ReplyDelete
  33. Replies
    1. tq so much untuk sokongan yg diberikan :) kalau terbit mesti akan inform :)

      Delete
  34. Assalam kak suri,sya ada semua koleksi novel kak suri.best2...:) kak suri makanan korea,klu pedas tu mmng pedas sangat ke?ke smbal belacan kita pedas lg...hehehe,sbb sllu tgok drama n variety show diorng,klu mkn pedas tu dasyat sgt...hehe

    ReplyDelete
  35. Lawak btoi la bella dlm bab ni. Sempat lagi selfi kt lamboghini.

    ReplyDelete
  36. bella untunglah penyelamar hedsome :) rasa nak pengsan

    ReplyDelete
  37. hahaaa best laaa...nx beli buku dye lakk lah

    ReplyDelete
  38. Omo omo omo Lee Dong Wook!!! Hahahahaha. Great story line, kak. Just perfect! Jeongmal daebak! Sorry kak baru komen. Saya orang baru, sakai sikit bila dapat baca blog akak. Hohoho

    ReplyDelete